Akdeniz Üniversitesi

Animasyonu görebilmeniz için flash player kurulu olmalıdır.

GENEL BİLGİLER
Üniversitemizde. 11.07.1992 Tarih, 21281 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 3837 Sayılı Kanun ile kurulana Yüksekokulumuzun bünyesinde, 1993-1994 Eğitim-Öğretim Yılında Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü açılmış ve ilk kez 1-5 Eylül Tarihleri arasında yapılan özel yetenek sınavı ile 45 öğrenci alınmıştır. 1996-1997 Eğitim-Öğretim Yılı sonunda Yüksekokulumuzun Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 22 mezun vermiştir. 1997-1998 Eğitim-Öğretim yılında Spor Yöneticiliği Bölümü 20 öğrenci ile eğitime başlamıştır. 2000-2001 Eğitim-Öğretim döneminde de Antrenörlük Eğitimi Bölümü 40 öğrenci ile etkinliğine başlamıştır. Kuruluşunda Spor Birliği Binasında faaliyetine başlayan Yüksekokulumuz, 15 Eylül 2003 yılından itibaren yeni eğitim bloklarında eğitim öğretimini sürdürmektedir. Spor Birliği Binası (1695 m2) ve Yeni Binada (5400 m2) toplam 12 derslik, konferans salonu, seminer salonları(2), egzersiz fizyolojisi, sporcu sağlığı, hareket analiz ve bilgisayar laboratuarlarının yanı sıra okuma salonu, lisansüstü dersliği ve Spor Bilimleri Araştırma-Uygulama Merkezi Müdürlüğü bulunmaktadır. Yüksekokulumuzda 2 çim futbol sahası, atletizm pisti, halı saha, tırmanma duvarı, kapalı yüzme havuzu, çok amaçlı spor salonu, 4 adet tenis kortu, 2 plaj voleybolu sahası ile açık basketbol ve voleybol sahaları ve güç geliştirme salonları bulunmaktadır.
MİSYONUMUZ
Yüksekokulumuzun misyonu beden eğitimi öğretmenliği, spor yöneticiliği ve antrenörlük eğitimi öğrencilerine yüksek kalitede eğitim ve öğretim sağlamak, Sporla ilgili alanlarda sürekli araştırmalar yaparak toplumumuzun yaşam kalitesini arttırmak için liderlik etmek. DEĞERLERİMİZ Öğretim elemanlarımız eğitim - öğretimde hümanist yaklaşımı benimser, tüm öğrenciler saygındır. Beden eğitimi ve spor sağlıklı yaşamın bir parçasıdır. Öğretim elemanlarımız yaşam tarzları ile bu konuda modeldir. Spor; kültürel, felsefi ve tarihsel açıdan önemlidir. Spor Bilimlerindeki araştırma ve çalışmalar kaliteli olarak planlanır ve sonuçları alanımıza katkı sağlar. Mezunlarımız ve öğretim elemanlarımız bulundukları toplumlarda ve çalıştıkları yerlerde etkin ve aranan elemanlardır. Eğitimde mükemmellik üzerinde önemle durduğumuz özelliğimizdir. Lisans ve lisansüstü düzeyde egzersiz ve spor alanlarında sürekli program geliştirilir Kaliteli öğrenciler adil bir sınavla alınır ve yetiştirilir. Beden eğitimi ve spor multidisiplinerdir, elemanlarımız ve öğrencilerimiz farklı alanlarda kendilerini geliştirirler. Öğretim elemanlarımız diğerlerinin alanlarına saygılıdır. Öğretim elemanlarımız ve öğrencilerimiz gönüllü çalışmalara önem verir. Birimimizin hedeflerine ulaşmasında ölçme ve değerlendirme önemli bir yer tutar. Öğretim elemanı ve personelimiz Toplam Kalite Çalışmalarına gönülden katılır.
HEDEFLERİMİZ
Önemli araştırma ve Eğitsel dökümanlar yayınlamak, öğretim elemanı başına düşen yıllık yayın sayısını arttırmak Herbir bölüm için çağdaş normlarda en uygun eğitim programını oluşturmak Öğrencilerimize kaliteli eğitim vermek için gerekli bilgi, davranış ve donanıma erişmek Topluma, meslek gruplarına, üniversiteye yararlı hizmetler sunmak Alanımızı üniversitemizde, bölgemizde, ülkemizde ve uluslar arası alanda tanıtmak ve geliştirmek Öğretim elemanlarımıza, personelimize ve öğrencilerimize mesleki gelişme olanakları vermek Avrupa birliği standartlarında eğitim-öğretim hizmeti sunmak Yüksekokulumuzun değerini ve saygınlığını yükseltecek elemanlar almak ve yetiştirmek